2015. nov 08.

A bácsi a Holdon és az akasztott ember

írta: Önkéntes Véradó
A bácsi a Holdon és az akasztott ember

Ahogy közeledik a bankszámla-apasztás ünnepe, úgy szaporodnak az édibédi karácsonyi reklámok. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a John Lewis nevű brit áruházlánc szabadította ránk az első említésre méltót, most épp az ő #ManOnTheMoon kampányuk visszhangzik az internet minden zugában. Akit eddig elkerült a Holdon élő idős bácsi és a kislány megható története, annak íme:

Na, párásak már a szemek? Az enyémek nagyon. Mert ez olyan megható, nem? Magányos bácsi, cuki kislány, aki segíteni akar, karácsonyi szeretet, ajándék, könnyes szemek, áhitat, meg a szlogen: mutasd meg másoknak, hogy szereted őket. Persze ajándékkal mutasd meg. Amit rögtön meg is vehetsz a boltjukban - micsoda szerencsés véletlen!

Mielőtt valaki lelketlenséggel vádolna meg: igen, valóban aranyos a bácsi, cuki a kislány, megható az egész sztori, hiszen nem is lehet más: minden egyes hozzávalót patikamérlegen mértek ki egy kreatív ügynökség méregkonyhájában. És igen: nekem is bepárásodnak a szemeim a reklámszpot végére, de ennek az égvilágon semmi köze nincs a meghatódottsághoz és az érzelmekhez!

Ha egy embert felakasztanak, a fulladás miatt merevedése lesz, és gyakran előfordul, hogy el is élvez. Elélvezni pedig jó dolog, mint a neve is mutatja. Ennek ellenére ugye senkinek nem jutna eszébe azt állítani, hogy az akasztott embernek rohadt jó?!

A reklámok hatására szemünkbe toluló könnycseppek semmiben nem különböznek az akasztott ember erekciójától: szimpla biológiai reakció. Végtelenül olcsó és alávaló dolognak tartom, hogy a reklám-készítők folyamatosan erre játszanak, főleg ilyenkor, karácsony előtt. Nem is a 21. században lennénk, ha nem született volna már meg a reklám számos paródiája. Ezzel csak az a baj, hogy már a legtöbb paródia is a megrendelő igényeit szolgálja, mivel a mű igazán aljas magvát nem tárja fel, csak a felszínével vicceskedik. Már az ellenkultúra is része a kampánynak, és ezzel előre számolnak a reklámozók. Hülyék is lennének lemondani a paródiák által generált lájkokról és megosztásokról: hiszen ezek is potenciális vásárlókat fertőznek meg a Holdlakó-mémmel. Pontosan ismernek minket: ha valamiben szexuális poén vagy Darth Vader van, azt gondolkodás nélkül osztja tovább a paraszt.

Azért születnek még valódi paródiák is, például a Goldie Lookin Chain nevű együttes klipje, elképesztően jó szöveggel, és az áruházlánc elmúlt években elkövetett karácsonyi giccskampányainak montázsával.

Karácsonyig még 46 nap van hátra, kitartást kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá

legalja konzumzombik Harácsony reklámszutyok